Johnny Cash - A boy named Sue

8
" O πατέρας μου έφυγε από το σπίτι όταν ήμουν τριών .......και δεν άφησε πολλά στην μαμά και μένα ........απλά αυτή την παλιά κιθάρα και μια άδεια μπουκάλα αλκοόλ.......τώρα δεν τον κατηγορώ επειδή έφυγε μακριά και χάθηκε .......αλλά το χειρότερο πράγμα που έκανε ποτέ .......ήταν να με φωνάξει Σου πρίν φύγει ........"

" Μπορεί να σκέφτηκε .....ότι ήταν πολύ αστείο ......και βγάζει γέλιο .....αλλά φαίνεται πως έπρεπε να παλέψω ολόκληρη την ζωή μου για να το ξεπεράσω..........μερικοί ......θα χαχάνιζαν ....και θα κοκκίνιζα απ την ντροπή μου ......και μερικοί θα κορόιδευαν.....και θα ΄ πρεπε να τους ανοίξω το κεφάλι ......σας λέω .....η ζωή δεν είναι εύκολη για ένα αγόρι που το φωνάζουν Σου ......"

" Μεγάλωσα γρήγορα .....μα φτωχικά .....η γροθιά μου έγινε δυνατή ......και το μυαλό μου ξυράφι ......έπρεπε να περιπλανιέμαι από πόλη σε πόλη για να κρύψω την ντροπή μου .....αλλά έδωσα ένα όρκο ......στα φεγγάρια και τ΄ αστέρια .......ότι .....θα ψάχνω τα κάντρυ μπάρ για να σκοτώσω αυτόν τον άντρα που μου έδωσε αυτό το απαίσιο όνομα ......"

" Ήταν μέσα Ιούλη .....και βρισκόμουν στο Γκάτλινμπουργκ ......μόλις έφτασα στην πόλη και το λαρύγκι μου είχε στεγνώσει ........σκέφτηκα ....να σταματήσω να πιώ μια μπύρα .....σε ένα παλιό σαλούν ....σ΄ένα λασπωμένο δρόμο .......και εκεί .....σ΄ ένα τραπέζι .....παίζοντας πόκερ .......καθόταν το βρώμικο ......ψωριάρικο σκυλί ....που  μ΄ είχε φωνάξει Σου ......."

" Ήξερα πως αυτό το φίδι ήταν ο 'πατερούλης' μου ......από μια ξεθωριασμένη φωτογραφία που είχε η μαμά μου ........γνώρισα την ουλή στο μάγουλο του ......και το διαβολικό βλέμμα του .......ήταν μεγάλος .....καμπουριασμένος .......είχε γκριζάρει ......γερασμένος  ........τον κοίταξα και το αίμα μου είχε παγώσει ......και του φώναξα.........¨ τ΄ όνομα μου είναι Σου .....τι κάνεις ....???.......ετοιμάσου να πεθάνεις ...!!!!!...."

" Τον χτύπησα δυνατά ......ανάμεσα στα μάτια ......έπεσε φαρδύς πλατύς .......μα προς έκπληξη μου.......σηκώθηκε μ΄ ένα μαχαίρι .......και μου μου κοψε λίγο τ΄ αυτί ......μα...... του έσπασα μια καρέκλα στο σαγόνι ........παλεύοντας περάσαμε μέσα από τον τοίχο ......στο δρόμο ......κλωτσώντας και έρποντας μες την λάσπη ....τα αίματα και την μπύρα ......"

" Σας το λέω ......τα χω βάλει με σκληρότερους .......αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να θυμηθώ πότε .........κλωτσούσε σαν ταύρος .......χτύπαγε σαν κροκόδειλος.......τον άκουσα να γελάει .....και τότε κατάλαβα γιατί ........έψαξε το όπλο του .......μα ήδη είχα τραβήξει πρώτος ......πάγωσε ακίνητος .....κοιτώντας με .....και τον είδα να χαμογελάει ......."

" Και μου είπε .......γιέ μου .....αυτός ο κόσμος είναι άγριος ......και για να τα καταφέρει ένας άντρας ....πρέπει να είναι σκληρός .......και ήξερα ότι δεν θα ήμουν εκεί να σε βοηθήσω να τον νικήσεις ......έτσι σου έδωσα αυτό το όνομα πριν πω αντίο .......ήξερα ότι ή θα ΄πρεπε να παλέψεις ή να πεθάνεις ..........και αυτό το όνομα σε βοήθησε για να γίνεις δυνατός ......"

" Και συνέχισε ..........μόλις τώρα πάλεψες .....έδωσες την καλύτερη μάχη σου ......και το ξέρω ....με μισείς .......και ......έχεις κάθε δικαίωμα να με σκοτώσεις τώρα .......δεν θα σε κατηγορήσω αν το κάνεις .......αλλά οφείλεις να με ευχαριστήσεις πριν πεθάνω .........για τα κότσια σου και το ίδιο .....αιχμηρό βλέμμα ........γιατί ......έγω είμαι ο μπάσταρδος ....που σε ονόμασε Σου ......"

" Μαλάκωσα ........έριξα κάτω το όπλο μου ........και τον φώναξα .....πατέρα .....και εκείνος .......γιό ........
κι΄  έφυγα ....με διαφορετική οπτική .......και τον σκέφτομαι ......τώρα ....και  μετά ...........κάθε φορά που προσπαθώ ........σε κάθε νίκη μου .........και αν ποτέ αποκτήσω γιό ........νομίζω ......πως θα τον ονομάσω .........ΜΠΙΛ  ή ΤΖΩΡΤΖ ..!!!.........οτιδήποτε άλλο από Σου .!!!........ακόμα μισώ αυτό το όνομα !!!!......."




Στίχοι Shel Silverstein......( μεγάλη μορφή ....)
Το έγραψε το 1969......
Γενικότερα η Κάουντρυ μουσική έχει ιδιαίτερο στίχο ......ανθρώπινο .....¨λαικό¨ ......χωρίς ρεφρέν - συνήθως - .....εξιστορεί απλές ανθρώπινες ιστορίες ......ομορφιές της φύσης ......θα έλεγα κάτι σαν τα δημοτικά τα δικά μας ....σήμα κατατεθέν τών ανθρώπων της Αμερικάνικης υπαίθρου.....

Σήμα κατατεθέν και του αγαπημένου Johnny Cash ......
Όπως έχω γράψει και σε παλαιότερη ανάρτηση μου ( Folsom prison Blues ) .....ήταν ένας άνθρωπος απλός ......αγαπούσε τον κόσμο ....το ταξίδι ....την επικοινωνία ....έκανε παρέα με τον οποιοδήποτε .....και όπως και το Folsom prison Blues .......έτσι και αυτό το τραγούδησε πρώτη φορά στην φυλακή .....για τους φυλακισμένους .......με μια ακόμα όμως ιδιαιτερότητα ........

Εκεί έγινε και η πρώτη του ηχογράφηση ......ενώ όταν το έπαιξε ζωντανά στους φυλακισμένους .....συμβουλευόταν συνέχεια τους στίχους .....που δεν είχε προλάβει ν΄ αποστιθήσει καλά ......( από εκεί είναι το βιντεάκι παρακάτω !!! )

Άλλες εποχές ......άλλοι καλλιτέχνες ........και ίσως όλο αυτό να συντέλεσε στο ότι μπήκε στην καρδιά του απλού ανθρώπου όσο λίγοι ......





8 Response to Johnny Cash - A boy named Sue

11 Μαΐου 2011 στις 1:02 μ.μ.

πολυ ωραιος τυπος φαινεται :)

11 Μαΐου 2011 στις 10:44 μ.μ.

Ναι Μαρία είναι ένας θρύλος πλέον .....και στην συνέχεια θα δούμε από τα τραγούδια του ( που θα ανεβάσω ) και άλλες πτυχές του ......

12 Μαΐου 2011 στις 6:52 μ.μ.

Σταθμός στην ιστορία της country... που όπως πολύ σωστά έθεσες ,σαν τα δικά μας δημοτικά.
Θα προτεινα σε όλους ανεπιφύλακτα να δουν το έργο που βασίζεται σε μέρος της ζωής του
"Walk The Line",που είναι εξαιρετικά ερμηνευμένο από τους πρωταγωνιστές του.

12 Μαΐου 2011 στις 6:54 μ.μ.

Ευγε για την υπομονή σου στην μετάφραση...
Δεν είναι και μικρο... :)

15 Μαΐου 2011 στις 5:38 μ.μ.

εχει εξαφανιστεί το σχόλιό μου.....
Εγραφα οτι ο Cash, είναι σταθμός στην ιστορία της country...
οτι οπως πολυ σωστά το έθεσες έιναι σαν τα δικά μας "δημοτικα"
και συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους (σινεφίλ και μη) να δειτε την ταινία , που πραγματεύεται μέρος της ζωής του "Walk The Line"
(με την Reese Witherspoon και τον Joakin Phoenix)εξαιρετικούς στις ερμηνείες τους ως πρωταγωνιστές...

Και ,
εύγε για την μετάφραση... δεν είναι και μικρό
τραγούδι ;)

15 Μαΐου 2011 στις 10:46 μ.μ.

@
Μαρία είναι ( ήταν ) ένας μεγάλος καλλιτέχνης ....ένας θρύλος ......

@
Στέλλα κάτι έπαθε το blogger και χαθήκαν τα σχόλια ......
Πράγματι καταπληκτική ταινία με άλλο ένα τραγούδι σήμα κατατεθέν του Cash .....
Ευχαριστώ αν και οι στίχοι ήταν αρκετά εύκολοι....:)

16 Μαΐου 2011 στις 12:59 π.μ.

H country ειναι ένα ειδος μουσικής που δεν συμπαθώ. Θεωρώ ότι ακριβώς επειδή ειναι σαν την δημοτική μουσική για μας, πρέπει να έχεις βιωματα και ακουσματα για να μπορέσεις να την παρακολουθήσεις.

16 Μαΐου 2011 στις 1:43 π.μ.

Ναι είναι αλήθεια αυτό .....
Συχνά αναφέρεται σε ήρωες που είναι παντελώς άγνωστοι σε μας ....
Αν και το συγκεκριμένο ταιριάζει παντού πιστεύω .....

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...